Ayrılış (inceleme)
Hırvat yönetmen Daina O Pusic’in ilk filmi Tuesday / Ayrılış, İngiltere'de geçen, tuhaflıklarla dolu bir yapım. Filmde başlarda insanların koca, kirli bir papağan karşısında sessizce direnmesi ve yalvarması, izleyicide ilginç bir etki yaratıyor. Papağanın Azrail’in bir temsili olduğunu öğrendiğimizde, renkli bir kuşun ölümle ilişkilendirilmesi ters köşe bir imge oluşturuyor. Yıpranmış bir papağanın ölümün yükünü taşırken sergilediği duruş, alışılmış kavramları sorgulatan bir derinlik katıyor. Film, bir annenin kızının ölümcül hastalığıyla yüzleşme sürecini fantastik bir dille işliyor. Julia Louis-Dreyfus, inkar ve kabullenme arasında sıkışan anne Zora’yı etkileyici bir şekilde canlandırıyor. Zora, kızının yaklaşan ölümünden kaçınmak için türlü yollar bulmaya çalışırken, kızı Tuesday ise ölümle daha barışık ve annesinden bir veda bekliyor. Zora'nın inkarı ve Tuesday'in duruma yaklaşımı, iki karakterin ölümle olan ilişkisini derinlemesine sorgulatıyor. Arinze Kene tarafından seslendirilen papağan, ölümle pazarlık yapmanın yorgunluğunu taşıyan, büyüyüp küçülen, bazen anlayışlı bazen vahşi bir figür olarak filme fantastik bir boyut katıyor. Filmde mizahi unsurlar yer alsa da genel olarak ölümle mücadeleyi ve bu mücadeledeki karmaşayı yansıtan sahneler ağır basıyor. Özel efektler ve ses tasarımı dikkat çekerken, film izleyiciye şefkat, öfke ve kabullenme üzerine yaratıcı bir perspektif sunuyor.
Hırvat yönetmen Daina O Pusic’in ilk filmi Tuesday / Ayrılış, İngiltere'de geçen, tuhaflıklarla dolu bir yapım. Filmde başlarda insanların koca, kirli bir papağan karşısında sessizce direnmesi ve yalvarması, izleyicide ilginç bir etki yaratıyor. Papağanın Azrail’in bir temsili olduğunu öğrendiğimizde, renkli bir kuşun ölümle ilişkilendirilmesi ters köşe bir imge oluşturuyor. Yıpranmış bir papağanın ölümün yükünü taşırken sergilediği duruş, alışılmış kavramları sorgulatan bir derinlik katıyor.
Film, bir annenin kızının ölümcül hastalığıyla yüzleşme sürecini fantastik bir dille işliyor. Julia Louis-Dreyfus, inkar ve kabullenme arasında sıkışan anne Zora’yı etkileyici bir şekilde canlandırıyor. Zora, kızının yaklaşan ölümünden kaçınmak için türlü yollar bulmaya çalışırken, kızı Tuesday ise ölümle daha barışık ve annesinden bir veda bekliyor. Zora'nın inkarı ve Tuesday'in duruma yaklaşımı, iki karakterin ölümle olan ilişkisini derinlemesine sorgulatıyor.
Arinze Kene tarafından seslendirilen papağan, ölümle pazarlık yapmanın yorgunluğunu taşıyan, büyüyüp küçülen, bazen anlayışlı bazen vahşi bir figür olarak filme fantastik bir boyut katıyor. Filmde mizahi unsurlar yer alsa da genel olarak ölümle mücadeleyi ve bu mücadeledeki karmaşayı yansıtan sahneler ağır basıyor. Özel efektler ve ses tasarımı dikkat çekerken, film izleyiciye şefkat, öfke ve kabullenme üzerine yaratıcı bir perspektif sunuyor.



