ANKARA'DAKİ O OTO GAZCIYA DİKKAT!
Ankara sanayi siteleri, araç sahipleri için güvenilir bir çözüm merkezi olması gerekirken, son dönemlerde "pişmanlık" ve "mağduriyet" ile anılır oldu. Uzmanlık bekleyerek araçlarını servislere bırakan birçok vatandaş, iddiaya göre "usta" kurbanı oluyor. Fahiş fiyatlar, gereksiz parça değişimleri ve araçlara kalıcı hasar verilmesi, şikayet platformlarında en çok dile getirilen konular arasında.
HABER MERKEZİ - Ankara sanayi siteleri, araç sahipleri için güvenilir bir çözüm merkezi olması gerekirken, son dönemlerde "pişmanlık" ve "mağduriyet" ile anılır oldu. Uzmanlık bekleyerek araçlarını servislere bırakan birçok vatandaş, iddiaya göre "usta" kurbanı oluyor. Fahiş fiyatlar, gereksiz parça değişimleri ve araçlara kalıcı hasar verilmesi, şikayet platformlarında en çok dile getirilen konular arasında.
Bu "güven krizinin" en somut örneklerinden biri, Altındağ İskitler Sanayi Sitesi'nde faaliyet gösteren Hakan Oto Gaz isimli işletme hakkında yapılan yorumlarda gün yüzüne çıktı. İşletme hakkında paylaşılan deneyimler, "esnaflık" anlayışının nasıl ayaklar altına alındığını gözler önüne seriyor.
SAĞLAM ARACI ENKAZA ÇEVİRME İDDİASI
Yorumlarda en çok dikkat çeken iddiaların başında, sağlam giren araçların arızalı çıkması yer alıyor. Motorunu yeni yaptıran bir vatandaş, LPG montajı için gittiği işletmeden aracını "can güvenliği sıfıra inmiş" bir halde aldığını belirtti.
Mağdur sürücü, "Sağlam olan beyni 'arızalı' diye değiştirdiler. Aracı alır almaz tekleme başladı. Geri götürdüğümde suçu kabul etmeyip beni oyaladılar. Yaptıkları montajdan sonra araba benzinde bile çalışmıyor, kapkara duman atıyor, hız göstergem bozuldu ve en önemlisi frenlerim tutmuyor, pedal taş gibi oldu!" dedi.
"MOTORU BİTİRMİŞLER, 175 BİN TL MASRAF VAR"
Benzer bir "enkaz" hikayesi de Furkan Kılıçgil isimli kullanıcıdan geldi. Motor rektifiyesi için anlaştığı işletmenin aracı mahvettiğini iddia eden Kılıçgil, "Motorun içine etmişler. Turbosuna yağ, motor yağına su karışıyor. 6 servis gezdim, '175.000 TL masraf var' dediler. Ben yandım, siz yanmayın. Hakkımı zerre helal etmiyorum!" sözleriyle yaşadığı mağduriyeti anlattı.
SİSTEMATİK ALDATMACA VE VURGUN İDDİALARI
Şikayetler, işletmede sistematik bir aldatmaca ve fahiş fiyat politikası uygulandığını öne sürüyor:
-
"BEYİN YAKMA" TUZAĞI: Birden fazla kullanıcı, araçlarının beyninin (ECU) kasten yakıldığını iddia etti. Deniz Çetinkaya, "Bizim arabanın beynini yaktılar ve 'biz yapmadık, olacağı varmış' diyerek başlarından savdılar" derken, Sabri isimli kullanıcı da "Türkmen ustalar yüzünden arabanın beynini yaktılar, 7.000 TL masraf yaptım" dedi.
-
FAHİŞ FİYAT: Bir kullanıcı, "Beyin yanık" denilerek kendisinden 5.000 TL istendiğini, ancak başka bir serviste sorunun 5 dakikada çözüldüğünü belirtti. Celalettin Kabadayı ise "1 metre kabloya 700 TL" istendiğini yazdı.
-
ALDATMACA: Bir müşteri, "İyisi olsun" diyerek en pahalı sistemin parasını ödediğini ancak "en ucuz Atiker sisteminin" takıldığını, bunu da başka bir LPG servisinde öğrendiğini ifade etti.
"ESNAF DEĞİL, KABADAYI" TEPKİSİ
Neredeyse tüm şikayetlerin ortak noktası ise işletme çalışanlarının ve sahibinin üslubu. Müşteriler, bir sorunla gittiklerinde "agresif", "kavgacı" ve "saygısız" bir tavırla karşılaştıklarını belirtiyor.
Can güvenliği tehlikeye atılan sürücü, "Durumu izah etmeye çalışıyorum, beni konuşturmuyor bile. 'Tüketici Hakem Heyeti'ne gideceğim' deyince, 'İstediğin yere git, şikayet et' diye cevap verdi. Bunlar esnaf değil, resmen şehir eşkiyası" ifadelerini kullandı.
Araç sahipleri, "paranızla rezil olmayın" ve "sakın gitmeyin" uyarılarına rağmen, yorumları okumadan bu tür işletmelere giden yeni mağdurların tuzağa düşmeye devam ettiğini belirterek yetkilileri göreve çağırıyor.



